pondělí 2. března 2020

Čtecí krize a plány na rok 2020

Občas se stane, že čtenář ztratí tzv. čtecí slinu a nemůže se do ničeho začíst. Někdy se takovému stavu přezdívá čtecí krize. A já bych se o ní rád krátce rozpovídal a tím i vysvětlil nižší aktivitu za posledních pár měsíců. A také nastínil, co mě čeká v roce 2020...


Určitě se to občas stalo každému z vás. Prostě nemáte náladu na čtení, tak prostě nečtete. Nebo alespoň čtete v menší míře, než jste zvyklí. A právě tahle situace se mi stala loni. Myslím si, že to není poprvé a nejspíše ani naposledy, ale je to v podstatě výchovné. Protože tyhle čtecí krize, nebo chcete-li silné knižní kocoviny, vás přinutí se trošku zamyslet nad sebou, nad tím, co zrovna čtete a dostanete se tak k titulům, které byste jinak třeba ignorovali. V mém případě totiž takhle čtecí krize znamená, že když s něčím začnu, těžko dočítám. Problém není začíst se, ale spíše nějaká větší touha daný titul dočíst. Asi jen špatné období a rozpoložení. Přeci jen soustředění se na spoustu ostatních volnočasových aktivit možná ubírá potřebné soustředění na čtení.

Nicméně věřím, že se mi průběžným re-readingem Harryho Pottera daří se z tohoto stavu dostat. Pokračuji ilustrovanými edicemi konkrétně vězněm z Azkabanu a následně i Ohnivým pohárem. Dále pak nejspíše budu pokračovat i posledními třemi díly. Mezitím budu dál číst třeba tituly z mého oblíbeného nakladatelství YOLI, které mě nikdy nezklamou. Zároveň mám v pořadí spoustu načatých sérií, které mají nové díly. Aktuálně čtu závěrečný pátý díl Magisteria, v pořadí je i Nimbus, pokračování Smrtky, a Sucho od Neala Shustermana. Mimo to vyjde pokračování Naslouchače od Petry Stehlíkové, které ponese název Nasterea a to je prostě must-have a must-read. Nebo nová série od Zuzany Hartmanové, která napsala Noční labuť. A zmínil jsem už, že v létě vyjde první díl nové série od Chrise Colfera?  Bude prostě co číst a budou to zajímavé tituly, takže je na čase se vzchopit a rozečíst se. A někde hluboko uvnitř cítím, že jsem na správné cestě.

A co plánuji na zbytek roku 2020? Již v úterý 3. března 2020 opět zavítám na oslavu šestých narozenin nakladatelství YOLI. To je taková tradiční akce plná přátel a skvělé atmosféry. Určitě se v následujících dnech můžete těšit na obsáhlý report, jak už je zde na blogu ostatně zvykem. Budu také dost cestovat a knihy budou cestovat se mnou. Určitě tak připravím nějaký report z cest a na jaká knihkupectví narazím. Na podzim pak bude další ročník Potterfestu a Humbooku, také tradiční akce, ze kterých se vám hlásím a letošek nebude výjimkou. Květnový Svět knihy v Praze tradičně nezvládám, protože v tu dobu jsem na Eurovizi, ale vynahrazuji si to už dva roky po sobě záříjovým Světem knihy v Plzni. Inu, rozhodně to bude nabitý rok, ale už teď se na to všechno těším. A co vy? Na které z těchto akcí se plánujete vydat? A máte nějaké knihy, na které se v letošním roce těšíte nejvíce?


2 komentáře:

  1. Já bych chtěla letos hlavně na SK do Prahy. Ale to se uvidí skrz ten virus, bohužel.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Těžko soudit takhle dopředu no. Věřím, že už se to konečně dá brzo dohromady, globálně. Ebola tehdy taky přešla, sars taky...

      Vymazat