sobota 29. srpna 2020

Moje knihovna: Host

Další nakladatelství, kterému se podíváme na zoubek v rámci projektu Moje knihovna, je brněnské nakladatelství Host.


Hned v úvodu bych rád řekl, že ačkoliv nemám doma kvanta knih z nakladatelství Host, jedná se o nakladatelství, které mám v oblibě a předpokládám, že i během letošního roku ještě některé knihy v mé knihovně přibydou. Ještě během září plánuji udělat další přehled knižních přírůstků, než se bude konat plzeňský Svět knihy, protože tyhle dvě věci bych nerad míchal dohromady. Tam uvidíte, že nějakých pár kousků z Hostu ještě doplním.

Stačí jeden krátký pohled na moji šťastnou dvanáctku a je jasné, že fantasy jasně vládnou. Výjimkou je krimi Složka 64, kterou jsem kdysi vyhrál v jedné soutěži, nebo dva díly ze série Jackaby od Williama Rittera, což je detektivka. Ze zbytku bych pak mohl ještě oddělit scifi Liščí gambit, ale ostatní už jsou fantasy. Jedná se především o sérii Kostičas, jejíž první dva díly mám podepsané přímo od autorky Samanthy Shannonové, která přijela v roce 2016 do Prahy na autogramiádu, která byla skvělá. Na sérii jsem slyšel jen samou chválu a snažil jsem se Kostičas v seznamu k přečtení posouvat stále více nahoru, až jsem se k němu odhodlal nyní na konci srpna. Knížka se čte dobře, tak jsem zvědavý, kam se bude příběh vyvíjet. Další knihou je první díl série Jacoba Greye Feralové s názvem Pod křídly vran. Tahle fantasy pro mladší čtenáře mě hodně láká, takže je pravděpodobné, že brzy doplním i druhý a třetí díl této ukončené série. Zbylé knihy jsou ty od českých autorů. Především tedy Dračí město Petry Machové a Projekt Kronos Pavla Bareše, které mám obě podepsané z Humbooku, kde měli oba besedu a autogramiádu. Spolu s nimi tam byla i Petra Stehlíková, která má na svém kontě jednu z mých nejoblíbenějších sérií vůbec, kterou je Naslouchač, nebo chcete-li Sklenařská série nebo Nasterea de venin. Tahle skvělá dystopická fantasy se opravdu povedla i se svým druhým dílem Fajou a všichni už dlouho netrpělivě očekávají třetí díl s názvem Nasterea, který by měl už být v redakci a vyjít snad začátkem roku 2021. To z něj možná udělá jednu z nejočekávanějších knih následucícího roku.

Smutnější už je stav knížek z nakladatelství Host, které mám přečtené. Jsou to totiž právě Naslouchač a Faja, třetí snad brzy bude Kostičas (doufejme během září 2020). Jelikož knížek z nakladatelství Host doma tolik nemám, dalo by se velmi snadno tohle číslo navýšit v průběhu následujících měsíců či let. Tohle brněnské nakladatelství ale vydává samé dobré tituly a určitě mi tak v knihovně budou přibývat další, bude tedy těžké udržovat i dobré skóre v poměru přečtených knih.


A jak jste na tom vy s nakladatelstvím Host? Kolik máte knih z tohoto nakladatelství doma nebo kolik jste jich zatím přečetli? Šířka záběru tohoto nakladatelství není vůbec malá, takže si rozhodně každý najde "to svoje" a bude spokojen. Rozhodně děkuji nakladatelství Host za to, jak skvělé knihy vydává a doufám, že v tom bude pokračovat i nadále.

4 komentáře:

  1. Tak jsem si otevřela svůj dokument v Excelu a zjistila jsem, že mám dohromady 17 knih, bylo jich určitě víc, ale poslala jsem je dál. Celkově jsem z Hostu přečetla 23 titulů + 1 mám momentálně rozečtený. Převažují díla českých autorů (celkem 11), zbytek už po dvou či po třech. Mám tam thrillery, detektivky či romány. Jediné, v čem se shodneme je první díl Jackabyho, k druhému jsem se ještě nedostala a kdoví, jestli dostanu. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Přečteno mám 31... a všechno mám doma buď papírově nebo jako ebook :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Wow 31 to už je taky slušný, a určitě to ještě poroste 😉

      Vymazat