pondělí 24. dubna 2017

Recenze: Královská krev (Doctor Who 55)

Královská krev je další z řady knih k seriálu Pán času (Doctor Who). Tentokrát se jedná o první díl z mini trilogie Kroniky Půvabu. Doktor s Clarou zavítají do městského státu Varuz a nestačí se divit aktuální situaci ve městě. Nastane válka nebo mír?

Doktor s Clarou přijeli do městského státu Varuz a tamější vévoda Aurelián si je splete s velvyslanci ze sousedního Konrádova státu. Aby těch omylů nebylo málo, objeví se další podivín, který je mylně považován za velvyslance. Vévodkyně Guana začne společně s Clarou pletichařit a tyhle intriky vedou k tomu, že jak druhý falešný velvyslanec, tak Clara jsou vyhoštěni z Varuzu. Aureliánův pobočník Bernhardt a Doktor zatím zůstávají, ale po příchodu rytíře Lancelota a jeho družiny rytířů hledajících svatý grál se vydávají na putování za grálem. Ale moment, grál i Lancelot přeci neexistuje a je to pouze mýtus, ne? Grál možná neexistuje, ale Půvab ano. O tom něco ví Emfil, onen falešný Konrádův velvyslanec. Vše se zamotá a Varuz je na pokraji války s Konrádem.

Mám hodně rád Claru. Je vtipná, s ničím se dlouho nepáře a jde rovnou k věci. Ale jedna věc mi tady neseděla. Bylo to střídání ichformy a erformy. Vyprávění z pohledu třetí osoby mi k Doktorovi sedí líp. Ale části vyprávěné Bernhardtem se mi tolik nelíbily a v mém hodnocení to pak Královské krvi ubíralo. Jelikož se jedná o první díl trilogie, jsem zvědav, jak bude tajemný Půvab zakomponován do dalších dvou dílů. Jinak kombinace středověkého prostředí, legendárních postav a předmětů a také vyspělé technologie se může jevit zvláštně, ale bylo to rozhodně neobvyklé a jen tak se s něčím takovým nesetkáte. K Doktorovi ale tyhle netradiční kombinace sedí, takže s tím nebyl žádný problém. Války, boje, mírová jednání a putování zpustošenou zemí byly ale trošku pesimistické. V Generaci velkého třesku příběh Půvabu pokračuje, tak uvidíme, kam se v jeho hledání doktor posune a co pak zbyde na poslední díl trilogie s názvem Dávný čas.

Název: Doctor Who: Královská krev
Původní název: Doctor Who #55: Royal Blood
Autor: Una McCormacková