neděle 12. července 2020

Moje knihovna: YOLI

Třetí v pořadí je nakladatelství YOLI, které se zaměřuje na young adult žánr. Možná by bylo jednodušší rozebrat to, co doma z tohoto nakladatelství nemám, ale opravdu se podíváme na YOLI knížky v mé knihovně.


Asi by se daly YOLI knížky, které mám doma rozdělit na několik skupin. Na série, LGBT a standalones, přičemž se nevylučuje to, že se skupiny mohou vzájemně prolínat. Ze sérií se jedná většinou o fantasy či dystopie - Pekelné stroje, Magisterum, Half Bad, Prozřetelnost, Labyrint, Atlantida, Královna Tearlingu, Příběhy z nového světa a Smrtka. LGBT pak zastupuje Probuzení Simona Spiera, série Muffin a čaj, Co když jsme to my, Podělaným navrch, Nedej se, Holka mimo rytmus a Will Grayson (včetně Drž mě pevně).


Ze samostatných je to pak Jeden z nás lže, Útěk z teritoria smrti, Meč a ptáček, Eden, Nespavost, Vypálená nenávist, Možná jednou, Holka na suchu, Všechny malé zázraky, Láska v prachu hvězd, Pět kroků od sebe, Sucho, Láska a jiná vykolejení, Co jsme si nikdy neřekli, Dopisy na konec světa, Kázání ohně, Tíha vesmíru, Jen jeden rok, Jedna želva za druhou, Sněží, sněží a Skoro úplný seznam těch nejhorších nočních můr. Nutno dodat, že většinou se jedná o romance nebo fantasy, často také jen začátky sérií, protože další díly nemám, nebo protože další díly bohužel nevyšly.


I tak ale patří nakladatelství YOLI mezi ty nejbližší mému srdci, i když nemám ani zdaleka všechny jejich knihy přečtené a ještě jich dost plánuji do své knihovny přidat. I tak doufám, že bude tohle číslo nadále růst, jako tomu bylo v poslední době. Mám z čeho vybírat a vím, že nemůžu prostě sáhnout špatně. Navíc se často zúčastňuji různých setkání, ať už se jedná o YOLI pikniky nebo narozeninovou oslavu nakladatelství YOLI, takže k lidem, kteří za tímto pořád relativně mladým nakladatelstvím stojí, mám opravdu blízko.


Mezi mé nejoblíbenější knihy z YOLI patří nejspíše série Labyrint, Smrtka, Magisterium a Pekelné stroje. Co z nakladatelství YOLI patří mezi vaše oblíbené knihy či série?

4 komentáře:

  1. Tituly z Yoli mě obchází obloukem. Mám doma 4 knihy + 1 e-kniha, z toho jsem přečetla 3. Je to série Labyrint (ke třetímu dílu jsem se nedostala), pak Cena nevinnosti a poslední přečtená kniha je Všechny malé zázraky, která mě zklamala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vždycky bral YOLI jako takovou "domovskou základnu" a jak ty knížky znám obecně, protože se o ně zajímám, tak mě vlastně překvapilo, jak málo z jejich knížek co doma mám, mám přečteno. Není to tím, že by byly špatné, ale jednoduše jich mám moc a nevím co číst dřív :-)

      Vymazat
  2. Taky mám doma spoustu Yoli knih, ale ya docela opouštím a do nových už se moc nepouštím, jen pokud doplňuji série, které mám doma...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Toho jsem se bál, že u mě nastane, ale zatím se pořád držím, jen nestíhám číst. Není problém v tom, že by mě to nebavilo. Tak schválně kdy mě to přejde, pokud vůbec. 😁

      Vymazat