neděle 3. ledna 2021

Recenze: Ztracené příběhy (Hraničářův učeň 11)

Jedenáctý díl Hraničářova učně je kompilací krátkých příběhů, které doplňují známé příběhy ostatních dílů úspěšné série o hraničáři Willovi. Zajímalo vás, co dělaly některé postavy během děje knih, kde se neobjevily? Možná se o některých z nich dočtete právě zde.


Už je to dávno, co začala vycházet v nakladatelství Egmont knižní série Hraničářův učeň. Ztracené přiběhy jsou v pořadí jedenáctou knihou a jedná se o doplňkové povídky, které sepsal autor John Flanagan na četné žádosti fanoušků. V povídkách se tak setkáme opět se všemi starými známými - hraničářem Willem a jeho učitelem Haltem, kuchařkou Jenny a hraničářerm Gilanem. Zjistíme také, jak se v minulosti seznámili Halt a šéf hraničářského sboru Crowley, ale také nahlédneme do minulosti, kdy se dozvíme, jak se stal Will sirotkem.

Komu se stýskalo po napínavých výpravách nebo detektivních pátráních, tak se jich tady dočká ve velké míře. Pokud jste přemýšleli také o tom,co se stane s hraničářskými koňmi po jejich odchodu do důchodu nebo jak by asi vypadaly přípravy na svatbu Horáce a princezny Kassandry nebo samotná svatba Willa a Alyss, tak i na tyto otázky zde dostanete odpovědi. Styl psaní je shodný se všemi předchozími díly, jelikož za překladem opět stojí Zdena Tenklová. I terminologie tak zůstává stále stejná.

John Flanagan vystavil skvělý svět plný akce, dobrodružství a přátelství, tedy přesně to, co od Hraničářova učně očekáváte. A přesně to i dostanete. A naštěstí tohle není poslední díl. V současné době vyšel již patnáctý díl, tedy máme další čtyři díly, na které se můžeme těšit a stále to není konec. Je tedy jisté, že s Willem a jeho přáteli ještě nějaký ten pátek budeme společně trávit. A na to se moc těšim.

Název: Hraničářův učeň 11: Ztracené příběhy
Původní název: Ranger's Apprentice #11: The Lost Stories
Autor: John Flanagan
Překlad: Zdena Tenklová
Počet stran: 408
Nakladatelství: Egmont
Čteno: poprvé

Hodnocení: 90 %

Čteno: 31. 10. 2019 - 03. 01. 2021 (s četnými přestávkami)



4 komentáře:

  1. Já zatím znovu nečetl, ale moje babi má Flanagana komplet přečteného snad i pozpátku. Já jel relativně pohromadě možná až někam k devátému dílu, pak desítka asi s pauzou a teď do 11 už to byla velká pauza, tak chci zase pokračovat trochu rychleji. Ohledně tohohle "počítadla", tak to je v rámci projektu moje knihovna, kdy se snažím udržet přehled, kolik mám z daného nakladatelství přečteno knížek, které mám doma. Jelikož jsem na stavu, kdy mám pořád tak cca 1/4 přečtenou a 3/4 ne, tak ty počty nebudou nijak hezké. 😁 Jinak když si v menu rozklikneš Moje knihovna, tak tam se dočteš víc. 😉

    OdpovědětVymazat
  2. Jinak o audioknihách HU vím a poslouchal jsem kousky a líbí se mi, jak to Matouš dělá, věřím, že až dojedu nakonec, tak se vrátím od začátku a to audio bych si mohl dát.

    OdpovědětVymazat
  3. Já HU taky mám moc ráda, dostala jsem se k němu až někdy v 17, ale čtení jsem si užila, přítel měl všech deset prvních knih, od jedenáctého dílu jsem si to pak kupovala už sama. Akorát ta "hraničářka", zkrátka ta nová generace, už mě tolik nebaví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tou jsem ještě nezačal, ale i když mám trochu obavy, myslím si, že to bude taky fajn.

      Vymazat