pondělí 13. března 2017

Knižní Vánoce 2016

Vánoce 2016 se u mě nesly doslova ve velkém knižním stylu. Stejně jako v roce 2015 jsem si na Vánoce schoval velké množství knížek, které mě buď zaujaly, nebo mi prostě chyběly v mojí knihovně pro doplnění sérií. V tomto článku bych vám je chtěl nějak souhrnně představit. Na některé z nich se určitě můžete těšit tady na blogu, recenze budou přidány v průběhu roku, jak se do daných knížek pustím.

Pro začátek bych vás seznámil s mými oblíbenými spojovačkami. Je to můj zabiják času a dlouhých chvil a odreagování, které pro jiné představují antistresové omalovánky. Doma již mám hotové spojovačky Dot-to-dot od nakladatelství Grada. Tyhle spojovačky jsou to nejlepší v dané kategorii, co znám, takže další knížka spojovaček od Grady pro mě byla jasnou volbou. Z domácího trhu jsem pak dostal od Ježíška čtyři knížky spojovaček z nakladatelství Levné knihy, zahraniční produkci pak zastupují spojovačky Dot-to-Doc k seriálu BBC Doctor Who (Pán času). Ty spolu se spojovačkami od Grady jsou špičkou v oboru, leč u nás zatím dostupné pouze objednáním přes zahraniční stránky, například Book Depository.



Přejdeme tedy k samotným knížkám. Vezmu to popořadě a začnu nakladatelstvím YOLi. Z tohoto nakladatelství jsem pod stromečkem našel nejenom celou trilogii Labyrint, ale i prequel k této sérii - Rozkaz zabít, který na podzim vyšel během Knihománie. Dále jsem pak nemohl opomenout třetí díl Magisteria, na který se moc těším. Jsem zvědavý, co si pro nás Cassandra s Holly opět připravily a také co provedou s příběhem ve zbylých dílech série, které snad budou následovat v roce 2017 a 2018. Z dalšího nakladatelství zaměřeného na young adult literaturu, CooBoo, pochází další část vánoční nadílky. Konkrétně jsou to knihy Mrazivý oheň (s úžasnou obálkou a velmi zajímavým příběhem), Vánoční zázrak (dárek od blízké osoby, který svou vánoční tématikou je ideálním vánočním dárkem) a hlavně asi pro mě nejočekávanější knížka těchhle Vánoc, a to ILLUMINAE. Do něj jsem se pustil hned a již jsem v polovině, věřím, že během ledna Illuminae dočtu a o své pocity z něj se s vámi tady na blogu podělím.

Z nakladatelství Omega jsem si od Ježíška nechal nadělit další luxusní kousek, kterým je Cech objevitelů. Graficky mistrně provedená knížka s příběhem rovným slavným klasikám dobrodružného
žánru Julese Vernea a dalších má sice také přes 600 stran, ale bude stát za to. Navíc je část knihy zpracována obrázkově (trošku se to podobá komiksu), což potěší nejednoho knihomola. Klasiku pak v mé nadílce zastupuje Edgar Allan Poe a jeho Havran a jiné povídky v praktickém kapesním vydání od nakladatelství Omega. Nakladatelství Albatros mi udělalo radost Kouzelnickým světem J. K. Rowlingové a její Filmovou magií. Knížka plná různých nálepek, obrázků i poodhalení některých tajemství filmové kouzelnické tvorby nesmí chybět v knihovnách všech fanoušků Harryho Pottera.

Knihou předem očíhnutou v knihkupectví a získanou hlavně díky zvědavosti je Město snících knih od Waltera Moerse. I když to není první kniha od tohoto autora, svět, ve kterém se odehrává (stejně jako ostatní knihy z tohoto světa) nemá přesně dané pořadí, takže to vůbec nevadí. Ježíšek nezapomněl ani na nakladatelství Jota a přinesl knížku EON (už starší kousek, ale do knihovny se bude skvěle hodit), ale hlavně také novou knihu ze série k seriálu Doctor Who (Pán času), konkrétně první díl nové trilogie nazvané Kroniky půvabu s názvem Královská krev. Ta skvěle doplní mou sbírku knížek o Doktorovi, letos určitě můžete čekat recenzi na Roj hrůzy a pak i na tuhle novinku. Antikvariátní kousky letos Ježíšek vybral napříč celou republikou a donesl mi celou kolekci u nás vydaných knih ze série To je vražda, napsala… Ta vyšla po přelomu tisíciletí v nakladatelství Plejáda pro TV Nova a více knih z této dnes již 46 dílné série bohužel nevyšlo. Ještě byla vydána jedna knížka v jiném nakladatelství a jiné edici, ale tu Ježíškovi sobi po cestě někde vytrousili a snad dorazí se zpožděním. Knihu šestou s názvem Malý vánoční zločin jsem hned o Vánocích stihnul přečíst a recenzi naleznete tady na blogu.

Knižní Klub pak má své zastoupení v podobě knihy Armada od Ernesta Clinea. Jeho první kniha s názvem Ready Player One byla pro mě naprostým majstrštykem a jsem rád, že jsem se k ní v září dostal. Proto jsem moc zvědav, jestli Armada bude alespoň zčásti podobně skvělá, jako ona. David Mitchell je autor slavné knihy Atlas mraků, která byla i zfilmována. Film byl dokonalý, ale přiznávám se, že knižní předlohu jsem ještě nečetl. V současné době byly ale od něj dostupné jiné dvě knihy, a to Hybatelé a Dům za zdí, po kterých Ježíšek sáhl a udělal jimi velkou radost. Takový autor, který dokáže vymyslet provázané a související příběhy jako v Atlasu mraků musí být jednoduše strašně šikovný a doufám, že nebudu zklamaný. Poslední knihou, kterou jsem nezmínil, je Učedník a pyramida orků od Tarana Matharu, druhý díl z této fantasy série. Tuto knihu jsem získal díky akci nazvané "Knižíšek", do které jsem se letos zapojil podruhé. Zašlete seznam knížek, které byste rádi dostali od Knižíška, dostanete také takový a jednu vyberete a pošlete a nějakou z vašeho seznamu zase obdržíte. Kouzlo je v tom, že netušíte, která to bude. Kromě Učedníka a pyramidy orků jsem měl na seznamu Shannarův meč Terryho Brookse a také zvláštní knihu fantastických příběhů z jihovýhodní Asie s názvem Krocení sopek. Kombinace steampunku, fantasy a asijských bájí a pověstí mě zaujala natolik, že tenhle kousek určitě v mé knihovně chybět nesmí a v brzké době bude jedním z mých dalších přírůstků.

Letos jsem si dal malé předsevzetí. Během vánočního úklidu knihovny, při kterém jsem provedl sčítání knih a zapisování poměru přečtených a nepřečtených knih, jsem zjistil, že více jak dvě třetiny knih v mojí knihovně mám nepřečtené. Proto bych letos chtěl knihy kupovat minimálně v měsíčním rozsahu kolem 2 knih, ve výjimečných případech (svátek, narozeniny…) více. Opravdu ale jen knihy, které mě hodně zajímají a plánuji je brzy číst. Na konci roku si řekneme, jak se mi tohle podařilo a zatím přeju příjemné čtení v roce 2017!

Žádné komentáře:

Okomentovat